Wiele osób pytało się o moje plany odnośnie linii wydawniczej Diademu. Nadszedł czas, aby rozwiać wątpliwości i nagrodzić cierpliwe oczekiwanie.
Po szczęśliwym sfinansowaniu projektu, planuję opublikować (na pewno w wersjach cyfrowych, niektóre być może także drukiem) następujące materiały dodatkowe do gry fabularnej Diadem:
- Scenariusz: U korzeni - podróżni jadący powozem padają ofiarą napaści. Zaczynają sesję uwięzieni w nieznanym lochu i muszą wydostać się z niego, polegając tylko na swoim sprycie i znalezionych po drodze przedmiotach. Postacie graczy mogą mieć łączny Poziom Potęgi 90-200, jeśli MG tak zadecyduje, zaczynają bez żadnego ekwipunku. Sytuacja ta wymaga improwizacji i dobrego planowania wśród graczy. Ukaże się w II kwartale 2014.
- Starter: Diadem - darmowa wersja demonstracyjna - zawierać będzie opis najważniejszych zasad Diademu wraz z wyborem przygotowanych postaci i jednym scenariuszem, gotowym do rozegrania na dołączonych zasadach. Będzie to darmowa, mocno okrojona wersja podręcznika podstawowego Diademu (nie pozwalająca np. tworzyć własnych postaci), umożliwiająca natomiast wypróbowanie systemu w praktyce. Ten darmowy starter ukaże się niedługo po premierze podręcznika podstawowego, w II kwartale 2014.
- Scenariusz: Kopalnie pana Estebana - w tym scenariuszu odsłoniętych zostaje parę tajemnic z przeszłości świata Diademu. Drużyna odkrywa i eksploruje dawno zapomniane miejsce i musi nauczyć się taktycznie planować swoje działania. Wymaga ok. 2 sesji na rozegranie. Idealny dla początkujących postaci (łączny Poziom Potęgi drużyny: 120-150). Dodatek ten ukaże się w II kwartale 2014.
- Scenariusz: Klątwa - w górskiej osadzie ktoś porywa małe dzieci. Nikt nie wie, co się z nimi dzieje. Jedyna nadzieja w drużynie. Czy odważą się zapuścić w nieznane czeluście i nie zapomną, co jest ich celem? Dobre przygotowanie i rozważne planowanie to podstawa. Przygoda do rozegrania w 1-3 sesję dla postaci o łącznym Poziomie Potęgi ok. 150-200. Dodatek ten ukaże się w III kwartale 2014.
- Scenariusz: Znikający czarodziej - niewielką osadę nawiedził ostatnio pech. Wioskowy czarodziej od zawsze był dziwakiem, lecz od wczoraj przepadł bez wieści. Drużyna zostaje wynajęta celem zbadania tej sprawy i zweryfikowania niepokojących plotek. Czeka ją śledztwo i kilka trudnych wyborów. Przygoda przeznaczona na 1-2 sesję dla postaci o łącznym Poziomie Potęgi 90-200. Dodatek ten ukaże się w III kwartale 2014.
- Mini-setting: Klejnot w Diademie - dodatek opisuje jedno z największych miast Księstwa Thrazan, nadmorski Kerhenstrad, a konkretnie historię, godne uwagi miejsca zlokalizowane w samym mieście i najważniejsze osobistości oraz stronnictwa, wywierające wpływ na oblicze miasta. W dodatku znajduje się także kilkadziesiąt "zahaczek" - problemów, z których każdy może stać się zaczątkiem przygody. Dołączony jest szczegółowy plan miasta, wraz z oznaczonymi kluczowymi miejscami. Ze względu na swą różnorodność, obszar może dostarczyć co najmniej kilkunastu sesji zabawy dla drużyny o łącznym poziomie potęgi 200-500. Dodatek ten ukaże się w IV kwartale 2014.
- Scenariusz: Świątynia, której nie było - Rozszerzenie dodatku Klejnot w Diademie, lub samodzielny scenariusz, przeznaczony dla nieco potężniejszych postaci (łączny Poziom Potęgi 250-350). Drużyna otrzymuje propozycję od jednego ze stronnictw w Kerhenstradzie - chodzi o zdobycie szczegółowych informacji na temat budowanej w mieście, pod nadzorem Smoków, świątyni Najjaśniejszego Słońca. Jak daleko posunie się drużyna w celu poznania prawdy - i co z nią zrobi, gdy już ją zdobędzie? Dodatek ten ukaże się na przełomie 2014 i 2015 roku.
- Podręcznik rasowy: Smoki - to rozszerzenie prezentuje szczegółowo jedną z najbardziej ikonicznych ras fantasy. Opisuje pochodzenie, historię i podziały smoczej rasy, specjalne zasady i cechy Smoków, przybliża mniej znane fakty stojące za powstaniem smoczego państwa oraz przyczyny zaistnienia smoczej religii, znanej dziś jako Wyznanie Najjaśniejszego Słońca. Dodatek prezentuje także bieżące problemy i wyzwania, stojące przed smoczą rasą oraz państwem Dominium Najjaśniejszego Słońca, opisuje aktualną geografię i politykę tego rządzonego przez Smoki kraju, wreszcie daje graczom unikalną możliwość - stworzenia i odgrywania postaci, należącej do rasy Smoków! Dodatek ten ukaże się w 2015 roku.
- Scenariusz: U korzeni - podróżni jadący powozem padają ofiarą napaści. Zaczynają sesję uwięzieni w nieznanym lochu i muszą wydostać się z niego, polegając tylko na swoim sprycie i znalezionych po drodze przedmiotach. Postacie graczy mogą mieć łączny Poziom Potęgi 90-200, jeśli MG tak zadecyduje, zaczynają bez żadnego ekwipunku. Sytuacja ta wymaga improwizacji i dobrego planowania wśród graczy. Ukaże się w II kwartale 2014.
- Starter: Diadem - darmowa wersja demonstracyjna - zawierać będzie opis najważniejszych zasad Diademu wraz z wyborem przygotowanych postaci i jednym scenariuszem, gotowym do rozegrania na dołączonych zasadach. Będzie to darmowa, mocno okrojona wersja podręcznika podstawowego Diademu (nie pozwalająca np. tworzyć własnych postaci), umożliwiająca natomiast wypróbowanie systemu w praktyce. Ten darmowy starter ukaże się niedługo po premierze podręcznika podstawowego, w II kwartale 2014.
- Scenariusz: Kopalnie pana Estebana - w tym scenariuszu odsłoniętych zostaje parę tajemnic z przeszłości świata Diademu. Drużyna odkrywa i eksploruje dawno zapomniane miejsce i musi nauczyć się taktycznie planować swoje działania. Wymaga ok. 2 sesji na rozegranie. Idealny dla początkujących postaci (łączny Poziom Potęgi drużyny: 120-150). Dodatek ten ukaże się w II kwartale 2014.
- Scenariusz: Klątwa - w górskiej osadzie ktoś porywa małe dzieci. Nikt nie wie, co się z nimi dzieje. Jedyna nadzieja w drużynie. Czy odważą się zapuścić w nieznane czeluście i nie zapomną, co jest ich celem? Dobre przygotowanie i rozważne planowanie to podstawa. Przygoda do rozegrania w 1-3 sesję dla postaci o łącznym Poziomie Potęgi ok. 150-200. Dodatek ten ukaże się w III kwartale 2014.
- Scenariusz: Znikający czarodziej - niewielką osadę nawiedził ostatnio pech. Wioskowy czarodziej od zawsze był dziwakiem, lecz od wczoraj przepadł bez wieści. Drużyna zostaje wynajęta celem zbadania tej sprawy i zweryfikowania niepokojących plotek. Czeka ją śledztwo i kilka trudnych wyborów. Przygoda przeznaczona na 1-2 sesję dla postaci o łącznym Poziomie Potęgi 90-200. Dodatek ten ukaże się w III kwartale 2014.
- Mini-setting: Klejnot w Diademie - dodatek opisuje jedno z największych miast Księstwa Thrazan, nadmorski Kerhenstrad, a konkretnie historię, godne uwagi miejsca zlokalizowane w samym mieście i najważniejsze osobistości oraz stronnictwa, wywierające wpływ na oblicze miasta. W dodatku znajduje się także kilkadziesiąt "zahaczek" - problemów, z których każdy może stać się zaczątkiem przygody. Dołączony jest szczegółowy plan miasta, wraz z oznaczonymi kluczowymi miejscami. Ze względu na swą różnorodność, obszar może dostarczyć co najmniej kilkunastu sesji zabawy dla drużyny o łącznym poziomie potęgi 200-500. Dodatek ten ukaże się w IV kwartale 2014.
- Scenariusz: Świątynia, której nie było - Rozszerzenie dodatku Klejnot w Diademie, lub samodzielny scenariusz, przeznaczony dla nieco potężniejszych postaci (łączny Poziom Potęgi 250-350). Drużyna otrzymuje propozycję od jednego ze stronnictw w Kerhenstradzie - chodzi o zdobycie szczegółowych informacji na temat budowanej w mieście, pod nadzorem Smoków, świątyni Najjaśniejszego Słońca. Jak daleko posunie się drużyna w celu poznania prawdy - i co z nią zrobi, gdy już ją zdobędzie? Dodatek ten ukaże się na przełomie 2014 i 2015 roku.
- Podręcznik rasowy: Smoki - to rozszerzenie prezentuje szczegółowo jedną z najbardziej ikonicznych ras fantasy. Opisuje pochodzenie, historię i podziały smoczej rasy, specjalne zasady i cechy Smoków, przybliża mniej znane fakty stojące za powstaniem smoczego państwa oraz przyczyny zaistnienia smoczej religii, znanej dziś jako Wyznanie Najjaśniejszego Słońca. Dodatek prezentuje także bieżące problemy i wyzwania, stojące przed smoczą rasą oraz państwem Dominium Najjaśniejszego Słońca, opisuje aktualną geografię i politykę tego rządzonego przez Smoki kraju, wreszcie daje graczom unikalną możliwość - stworzenia i odgrywania postaci, należącej do rasy Smoków! Dodatek ten ukaże się w 2015 roku.
8 komentarzy:
Zapowiada się bardzo ciekawie, zwłaszcza zapowiedź kilku scenariuszy. Do znudzenia powtarzam, że scenary kreują setting, więc jak mówił Gimli syn Gloina: "you got my wallet" ;)
A ciekawość, który ze scenariuszy chciałbyś zobaczyć w pierwszej kolejności? :)
Kopalnie, Świątynia - te brzmią najlepiej choć i inne mają atrakcyjną zapowiedź. Zresztą każdy biorę w ciemno bo uwielbiam scenariusze, wszak wiem ile trzeba się napracować przy ich kreacji. Aktualnie produkuję seryjnie scenary do Kryształów Czasu na mechanice OpenQuest 2 :))
Aha :) Na chwilę obecną Kopalnie... są kandydatem na scenariusz promocyjny, jaki zostanie zamieszczony w starterowej, bezpłatnej wersji Diademu. Prowadziłem Kopalnie... już dziewięć razy i jestem z niego bardzo zadowolony :)
Mam jeden taki scenar, który prowadziłem 6 razy - "Jantar" osadzony w uniwersum KC. Scenariusz kontra gracze 4:2 (4 ekipy zginęły :))
Gratuluję ;)
Jak dotąd z ponad 100 sesjo-graczy w Diademie (liczba sesji x średnia liczba graczy na sesji) zginęła mi tylko 1 postać. Ale u mnie naprawdę rzadko giną postacie - np. prowadziłem grubo ponad 50 sesji Zewu Cthulhu, a cała drużyna zginęła mi tylko raz, ze 2-3 razy zdarzył się jakiś pojedynczy zgon/permanentne szaleństwo postaci na skutek mocno nieprzemyślanych decyzji gracza.
W sumie to nic radosnego, szczególnie dla graczy. Robienie od nowa pokraki, startowe statsy, ograniczony rozmach scenariuszy z tego powodu... To było jednak z 12-13 lat temu i ten "walec" nawet mnie bawił. Dziś u mnie, podobnie jak u Ciebie, bohaterowie giną wyjątkowo rzadko.
Czyż nie mamy się dobrze bawić? :) Wszyscy.
5 scenariuszy to spore dożylne podanie tego jak autor widzi setting i co w nim istotne. Liczę, że wszystkie się ukażą w tym roku.
Prześlij komentarz
Napisz, co myślisz. Każda uwaga jest pomocna! Napisany komentarz pojawia się z opóźnieniem, ale bez obaw - jeśli piszesz kulturalnie i na temat, nie zniknie.